2.635 inwoners uit Kontich-Waarloos gaven op zondag 14 oktober hun vertrouwen aan de CD&V, hetzij  17,7 procent van de uitgebrachte stemmen. Dit vertaalt zich in vijf vertegenwoordigers in de gemeenteraad, met name Luc Blommaerts, Begga Van linden, Bert Verbessem, Eric Van den Eynde en Felicia vanThuyne. Zij zullen daar de komende zes jaar de belangen van Kontich verdedigen. Dit zal vanuit de oppositie gebeuren aangezien N-VA en Open VLD een bestuursakkoord hebben afgesloten.

In vergelijking met de vorige verkiezingen gaat CD&V 4,4 procent achteruit, wat zich vertaalt in het verlies van een zetel. Dat CD&V de voorbije zes jaar in de oppositie zat en in deze zes jaar afscheid heeft genomen van heel wat sterkhouders, zal het resultaat wel beïnvloed hebben. Toch blijft CD&V nog één van de drijvende krachten van de Kontichse politiek. Lijsttrekker Luc Blommaerts haalt 1.165 voorkeurstemmen wat vrijwel een evenaring is van zijn uitslag in 2012. Hij moet enkel uittredend burgemeester Bart Selderslaghs voor laten gaan. Ook Begga Van linden en Bert Verbessem winnen flink wat voorkeurstemmen bij.

Met Felicia Van Thuyne zorgt CD&V voor nieuw en jong bloed in de gemeenteraad. De twintigjarige Felicia studeert voor kleuterjuf en is actief bij turnkring Sparta. Zij behaalde als nieuwkomer onmiddellijk 223 voorkeurstemmen.

CD&V-voorzitter Dirk Tuymans heeft alle kiezers bedankt evenals alle kandidaten voor hun inzet de voorbije maanden. Hij  wenste N-VA en Open-VLD proficiat met hun overwinning. Hij kijkt inmiddels al vooruit naar 2024.

Binnen zes jaar hebben wij weer afspraak met de burger. Doel: de weg vooruit in stemmenaantal, in zetels en natuurlijk ook in bestuursverantwoordelijkheid!

Een volledige uitslag is terug te vinden op de website van de Vlaamse overheid.