Maandag 2 september start het nieuwe schooljaar. Dan trekken weer duizenden kinderen elke dag te voet of met de fiets naar school. CD&V roept iedereen op om samen te zorgen voor een veilig schoolbegin. Daarrtoe heeft CDD&V in de bussen van Kontich-Waarloos een affiche verspreidt met de vraag deze aan het raam te hangen. U wilt toch ook een veilig schoolbegin voor onze kinderen?

De vraag is in eerste instantie gesteld aan de automobilisten. Pas je snelheid aan, zeker in een zone 30. Vergeet geen voorrang te geven aan voetgangers die het zebrapad willen oversteken. Ook fietsers die rechtdoor rijden, hebben steeds voorrang op het afdraaiend verkeer.

Ook als fietser en voetganger kunnen we een voorbeeld stellen door de verkeerslichten te respecteren en over te steken aan het zebrapad.

Als fietser dienen we ook te zorgen dat onze fiets in orde is. Dat geldt zeker voor de lichten. En als het donker is, is het veiliger om een fluohesje te dragen. Zodoende zijn we beter zichtbaar voor de andere weggebruikers.