Bij de komende verkiezingen voor het Vlaams Parlement staat Luc Blommaerts op de voorlaatste plaats van de CD&V-lijst. Hij is met andere woorden medelijstduwer. Lijsttrekker is minister Koen Van den Heuvel die trouwens gastspreker was op de Nieuwjaarsreceptie van CD&C Kontich-Waarloos. Hij heeft peroonlijk aan Luc gevraagd om zich kandidaat te stellen. Na rijp beraad heeft Luc hierin toegestemd. Alle kansen moeten aangegrepen worden om de stem van Kontich ook in Brussel te laten horen.

Op zondag 26 mei zijn er verkiezingen voor het Vlaams Parlement, alsook voor het federaal en het Europees Parlement. Dit is voor alle partijen dan ook een belangrijke dagen. Dan worden immers de politieke krachtsverhoudingen geschikt voor de volgende jaren. De partijen zorgen er dan ook voor de lijsten bemand worden met de meest sterke kandidaten. Het is voor onze gemeente dan ook een groter eer dat Luc Blommaerts gevraagd is geweest om mede de CD&V lijst voor het Vlaams Parlement mede te duwen.

Niemand twijfelt eraan dat Luc een zeer sterke figuur is. Als voormalig burgemeester kan hij in onze gemeente op sterke steun rekenen. Met zijn 1.200 voorkeurstemmen moest Luc bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen enkel de huidige burgmeester laten voorgaan. Maar ook onze omringende gemeente kan Luc van een zekere bekendheid genieten, onder meer als voormalig lid van de politiezone Hekla.
Luc wijst erop dat het Vlaamse niveau belangrijk is, zeker voor de gemeenten. Zo worden zij deels gefinancierd door het Vlaamse Gemeentefonds. Daarnaast ijvert Kontich voor de aanleg van: de noordelijke verbindingsweg door het Vlaamse gewest. Deze verbindingswet moet de verkeersoverlast in het centrum een halt toeroepen. Eenmaal dit gerealiseerd, kan werk worden gemaakt van een autoluw centrum.

Het algemeen thema van CD&V bij de komende verkiezingen gaat over een goed, gezond en gerust leven.En daar kan Luc zich volledig achter scharen. Een sterke economie die zuurstof geeft aan iedereen, wordt gedragen door een actieve samenwerking tussen mensen, organisaties, bedrijven en overheden. Een samenleving die mensen niet als getallen ziet, maar er alles aan doet om niemand achter te laten. En de veiligste buurt, is niet degene waar een muur rond staat, maar wel waar mensen elkaar kennen.
Aan zo’n Vlaanderen wil Luc mee bouwen. Niet door mensen tegen elkaar op te zetten. Niet door te kiezen voor polarisatie, wel door respect te vragen én te geven. Door samen op een positieve manier naar redelijke oplossingen te zoeken om de kwaliteit van ieders leven beter te maken.

Van op de 31ste plaats, als mede-lijstduwer bij de effectieve kandidaten, wil Luc opkomen voor Vlaanderen, voor Kontich en voor alle gemeenten uit de provincie Antwerpen. U kan hem steunen door op zondag 26 meil een voorkeurstem op zijn naam uit te brengen. Een stem voor Luc, is een stem voor Kontich, een stem voor Vlaanderen.