De CD&V-lijst bevat een mix van ervaren en nieuwe kandidaten, man en vrouw, jong en oud. Alle wijken zijn goed vertegenwoordigd. Eén zaak hebben alle kandidaten gemeen. Zij zijn actief in het verenigingsleven. En dat maakt CD&V uniek. Het is een partij die mensen verbindt, die mensen aanspoort om verantwoordelijkheid te nemen, die staat voor waarden.

Lijsttrekker is voormalig burgemeester (2009-2012) Luc Blommaerts die in de voorbije legislatuur CD&V-fractieleider in de gemeenteraad was. Onze huidige mandatarissen uit de gemeenteraad, met name Begga Van linden, Bert Verbessem, Eric Van den Eynde en Eddy Verbist staan eveeens op de lijst. Dit geldt ook voor onze OCMW-raadsleden, Mark Van Roy en Miek Verschueren. Kortom, CD&V beschikt over een ruime ervaring.

Maar er zijn ook flink wat nieuwkomers. De 20-jarige Felicia VanThuyne staat op de vijfde plaats. Zij studeert voor kleuterjef en is zeer actief binnen de turnvereniging Sparta. Tim Ruytjens was één van de bezielers van het jeugdhuis KomAf in Kontich-Kazerne en zat enkele jaren in de jeugdraad. Tim is lijsttrekker van de tweede kolom. En Stijn Scheers uit Waarloos is reeds de vierde generatie van zijn familie die kandidaat is bij CD&V..

Niet alle nieuwkomers zijn even jong. Onderwijsexpert Marc Van Den Brande is zo iemand. Marc werkt op het kabinet van onderwijsminister Crevits maar is in Kontich-Kazerne voornamelijk gekend als lector in de plaatselijke kerk. Wim Borghijs uit de Sint-Ritawijk was actief in het verzet tegen het VIVO-plan.. Daar ondervond hij dat je best in de meerderhehid zit om iets gedaan te krijgen. Naar de gewone burger wordt weinig geluisterd. Ria Van der Heyden is als 73 jarige voor het eerst kandidaat. Zij is al jarenlang bestuurslid van Samana (Ziekenzorg).

Dirk Tuymans is een tevreden voorzitter:

“Ik ben als voorzitter uitermate fier dat wij er in geslaagd zijn om zowel een zeer sterke ploeg als een zeer sterk programma op punt te stellen. CD&V toont zich daarbij een ware verbindende partij. Wij zijn er in geslaagd om oude thema's en ervaren politici te koppelen aan vernieuwende aandachtspunten en een nieuwe lichting politiek-geïnteresseerden. Wij zijn dus klaar voor de campagne, de verkiezingen en - zo de kiezer onze visie deelt - een constructieve deelname aan het gemeentebestuur!"

Info over al onze kandidaten vindt U op onze website in de rubriek "wie is wie".